Tuesday, 25 June 2019

៧.តួអង្គក្នុងអក្សរសិល្ប៍





១. ប្រភេទតួអង្គក្នុងអក្សរសិល្ប៍
          នៅក្នុងអក្សរសិល្ប៍   គេចែកតួអង្គដូចជាៈ​  តូអង្គសំខាន់   តួអង្គបន្ទាប់បន្សំ   តួអង្គវិជ្ជមាន    តួអង្គអវិជ្ជមាន   តួអង្គថេរ   តួអង្គអថេរ និងតួអង្គរឭក 
     ក. តូអង្គសំខាន់
          តួអង្គសំខាន់ គឺជាតួអង្គដែលមិនអាចខ្វះបាន  ពោលគឺជាតួអង្គដែលមានវត្តមានច្រើន
     តាំងពីដើមរហូតដល់បញ្ចប់រឿង 
          តួអង្គសំខាន់មាន ២ប្រភេទគឺ តួអង្គឯក  និងតួអង្គរង  
          ១. តួអង្គឯក គឺជាតួអង្គដែលសំខាន់បំផុត   មានសកម្មភាពច្រើន     ហើយប្រឈមនឹង
               បញ្ហាស្មុគស្មាញក្នុងដំណើររឿង       ដំណើររឿងបានលើកយកបញ្ហាសំខាន់របស់
               តួអង្គមកចោទ និងដោះស្រាយ  
               ឧទាហរណ៍ៈ នៅក្នុងរឿងទុំទាវ  ទុំ និងទាវ ជាតួអង្គឯកក្នុងរឿង 
          ២. តួអង្គរង គឺជាតួអង្គដែលធ្វើសកម្មភាពដោយអន្លើៗ  ហើយសកម្មភាពទាំងនោះជួយ      បំពេញដំណើររឿង និងលក្ខណៈសម្បត្តិឲ្យតួអង្គឯក          
               ឧទាហរណ៍ៈ តួអង្គ ពេជ្រ និងនាងនោ  ​ម្តាយទាវ  ម៉ឺនងួន   អរជូន   ជាតួអង្គរងក្នុង
                                   រឿងទុំទាវ  
     ខ.​ តួអង្គបន្ទាប់បន្សំ
            តួអង្គបន្ទាប់បន្សំ គឺជាតួអង្គដែលធ្វើសកម្មភាពហែហមដំណើររឿងឲ្យមានភាពរលូនតែ
      ប៉ុណ្ណោះ     តួអង្គបន្ទាប់បន្សំមានវត្តមានម្តងម្កាលនៅក្នុងផ្ទៃរឿង  ហើយមានសកម្មភាព
      ជួយបំពេញសាច់រឿងឲ្យកាន់តែវែង     ម្យ៉ាងទៀតតួអង្គបន្ទាប់បន្សំ ជាតួអង្គក្រៅពីតួអង្គ
      ឯក និងតួអង្គរង   ដែលមានវត្តមានក្នុងដំណើររឿងតែក្នុងមួយខណៈពេលប៉ុណ្ណោះ 
            ឧទាហរណ៍ៈ  ក្នុងរឿងទុំទាវ  អ្នកស្រុកត្បូងឃ្មុំ   ជាតួអង្គបន្ទាប់បន្សំ 
     គ. តួអង្គវិជ្ជមាន  (តួអង្គសកម្ម )
             តួអង្គវិជ្ជមាន គឺជាតួអង្គតំណាងឲ្យគុណធម៌  ធ្វើសកម្មភាពប្រកបដោយឧត្តមគតិ
     មានចរិតល្អ  ស្លូតបូត  ស្រលាញ់សុចរិត  ​យុត្តិធម៌  ស្រលាញ់ជាតមាតុភូមិ  និងអ្វីៗដើម្បី
     ផលប្រយោជន៍ជាតិទាំងមូល    តួអង្គវិជ្ជមានអាចជាតួអង្គសំខាន់ និងជាវីរបុរស ឬវីរនារី ។
            ឧទាហរណ៍ៈ  រឿងភូមិតិរច្ឆានៈ តួអង្គ ជួន និងនៅ ជាតួអង្គដែលហ៊ានលះបង់ជីវិតដើម្បី
     សេរីភាព និងការពារផលប្រយោជន៍ជាតិ   
     ឃ. តួអង្គអវិជ្ជមាន (តួអង្គអសកម្ម )
              តួអង្គអវិជ្ជមាន គឺជាតួអង្គតំណាងឲ្យអំពើអាក្រក់   គ្មានឧត្តមគតិ   មានចរិតកាចសា
     ហាវ  គិតតែផលប្រយោជន៍ផ្ទាល់ខ្លួន  រកតែសេចក្តីសុខដាក់ខ្លួន  ជាតួអង្គទន់ខ្សោយ  គេច
     យកតែរួចខ្លួន   គេចពីការតស៊ូ   អស់សង្ឃឹម    មានគំនិតតែក្នុងសេចក្តីខុសឆ្គង និងមិនចេះ
     ពិចារណាពីហេតុផល  ​​​​ ។
              
      ឧទាហរណ៍ៈ  តួអង្គ រេស៊ីដង់ បាដេស ក្នុងរឿងភូមិតិរច្ឆាន  ជាតួអង្គមានចិត្តអាក្រក់
                                    គ្មានឧត្តមគតិ  គិតតែផលប្រយោជន៍ផ្ទាល់ខ្លួន  ឃោរឃៅ... ។
     ង. តួអង្គថេរ
             តួអង្គថេរ គឺជាតួអង្គដែលមានចរិតលក្ខណៈមិនផ្លាស់ប្តូរតាំងពីការផ្តើមដើម រហូតដល់
     បញ្ចប់រឿង  
             ឧទាហរណ៍ៈ  ក្នុងរឿងកុលាបប៉ៃលិន  ចៅចិត្រ  ជាតួអង្គមានចរិតល្អប្រសើរ  មានការ
                                  ប្តេជ្ញាចិត្តខ្ពស់  មានការតស៊ូក្នុងជីវិត  មានការជឿជាក់លើខ្លួនឯង  មាន
                                 ភាពកត្តញ្ញូ      គោរពតាមបណ្តាំរបស់ឪពុកខ្លួន... ចាប់តាំងពីការផ្តើម
                                  រឿងរហូតដល់បញ្ចប់រឿង      
      ច. តួអង្គអថេរ 
              តួអង្គអថេរ គឺជាតួអង្គដែលផ្លាស់ប្តូរចរិតលក្ខណៈនៅក្នុងវគ្គណាមួយក្នុងផ្ទៃរឿង ។
              ឧទាហរណ៍ៈ  ក្នុងរឿង ថៅកែចិត្តចោរ តួអង្គពូហំ បានផ្លាស់ប្តូរចិត្តគំនិតពីអាក្រក់ជា
                                  ល្អវិញ  សុខចិត្តជាប់គុកដើម្បីលាតត្រដាងអំពើអាក្រក់របស់ថៅកែ ។
      ឆ. តួអង្គរឭក ( តួអង្គមុខងារ )
              តួអង្គរឭក គឺជាតួអង្គដែលអ្នកនិពន្ធបានលើកយកមកនិយាយ  ឬអ្នកនិពន្ធគ្រាន់តែ
      រឭកដល់ ឬនឹកដល់ប៉ុណ្ណោះ   ក៏ប៉ុន្តែមិនមានវត្តមាននៅក្នុងរឿងទេ   
              ឧទាហរណ៍ៈ  ក្នុងរឿងកុលាបប៉ៃលិន  តួអង្គនាងម៉ាយ៉ុង  ដែលជាកូនក្រម៉ុំតាម៉ង់យ៉ុក
                                  កូនក្រម៉ុំតាសេន   អាមួយកូនចឹកសេង   ជាតួអង្គរឭក 
២. វិធីបង្ហាញតូអង្គក្នុងអក្សរសិល្ប៍
        ក្នុងការតែងនិពន្ធជារឿងខ្លីក្តី    ជារឿងវែងក្តី 
  គេតែងសង្កេតឃើញមានការបង្ហាញតួអង្គទាំងអស់   
        វិធីបង្ហាញតួអង្គមានច្រើនបែបច្រើនយ៉ាង ប៉ុន្តែគេអាចសម្គាល់បានដូចតទៅ ៖
·       វិធីបង្ហាញតួអង្គដោយអ្នកនិពន្ធ
·       វិធីបង្ហាញតួអង្គដោយតួអង្គខ្លួនឯង
·       វិធីបង្ហាញតួអង្គដោយតួអង្គផ្សេងទៀត
·       វិធីបង្ហាញតួអង្គដោយដំណើររឿង ។
     ក. ការបង្ហាញតួអង្គដោយអ្នកនិពន្ធ
          វិធីនេះអ្នកនិពន្ធបានចាប់ផ្តើមរៀបរាប់ដោយខ្លួនឯង ដើម្បីឲ្យអ្នកអាន  អ្នកស្តាប់បានដឹង
     នូវតួអង្គដែលត្រូវចាប់ផ្តើមសកម្មភាពក្នុងរឿង ឬជាវិធីដែលអ្នកនិពន្ធ​​​​ចេញមុខប្រាប់ពីឈ្មោះ
     មុខងារ តួនាទី កន្លែងរស់នៅរបស់តួអង្គក្នុងរឿង ។
          ឧទាហរណ៍ៈ រឿង ទុំទាវ របស់អ្នកនិពន្ធ ភិក្ខុសោម 
          [] ថ្លាថ្លែងសំដែងដើមឈ្មោះទុំ                នៅខេត្តបាភ្នំដែនដីស្រែ
               កើតកទំនៀមមានឪម៉ែ                       ប៉ុន្តែហេតុម្តេចមិនសំដែង   []

     ខ. វិធីបង្ហាញតួអង្គដោយតួអង្គខ្លួនឯង
វិធីបង្ហាញតួអង្គដោយតយអង្គខ្លួនឯង គឺជាវិធីដែលតួអង្គខ្លួនឯងផ្ទាល់រៀបរាប់ពីព័ត៌មាន
      ផ្ទាល់ខ្លួន ដោយផ្ទាល់ខ្លួន ក្នុងដំណើររឿង ។
          ឧទាហរណ៍ៈ រឿង កាកី ៖
          []  ខ្លួនបងជាក្សត្រសោយរាជ្យ                នាមព្រះព្រហ្មទត្តមានឫទ្ធិផង
                 មានទាំងប្រាសាទស្អាតកន្លង             ជាច្បងលើសលប់ភពមនុស្សា  ។ []
      គ. វិធីបង្ហាញតួអង្គដោយតួអង្គផ្សេងទៀត
វិធីបង្ហាញតួអង្គដោយតួអង្គផ្សេងទៀត គឺ​វិធីដែលអ្នកនិពន្ធឲ្យតួអង្គមួយផ្សេងទៀតប្រាប់
     ពីឈ្មោះ  តួនាទី  របស់តួអង្គមួយផ្សេងទៀត ។
          ឧទាហរណ៍ៈ រឿង រាមកេរ្តិ៍  (ក្នុងខ្សែទី២  ទំព័រ៥)៖
          []  ខ្ញុំជាប្អូនក្រុងរាណណា            សូរសោយលង្កា       យក្សាធិរាជដ៏ពិពណ៌ 
                 បងមួយឈ្មោះក្រុងកុម្ភការណ៍ បងមួយចេះធម៌    ហៅឈ្មោះពោភេគហោរា  ។ []
    ឃ. វិធីបង្ហាញតួអង្គដោយដំណើររឿង
វិធីបង្ហាញតួអង្គដោយដំណើររឿង គឺជា​វិធីដែលអ្នកនិពន្ធធ្វើការរៀបរាប់ ឬបង្ហាញឈ្មោះ
    តួអង្គតាមដំណើររឿងតែម្តង ។
        ឧទាហរណ៍ៈ រឿង រាមកេរ្តិ៍  (ក្នុងខ្សែទី៤) ​ ៖ 
[] អ្នកអាន និងអ្នកស្តាប់បានទទួលស្គាល់តួអង្គពាលី  ដែលសោយរាជ្យនៅនគរខខិនបុរី  ដោយសារតែតួអង្គ ទួភី  ដើររករឿងគេឯង ហើយជួបគ្នាក៏ច្បាំងគ្នាតាំងពីកណ្តាលវាលរហូតដល់រូងគុហារ   []


No comments:

Post a Comment